دندانپزشکی

  • ۰
  • ۰

عوامل مختلفی در قیمت ایمپلنت موثر هستند. به صورت کلی هزینه ایمپلنت دندان بالا است. تنوع قیمت هم با توجه به وجود برندهای مختلف سوئیسی، کره ای، آلمانی، آمریکایی و ایرانی وجود دارد. گاهی اوقات برای اینکه فرد بتواند درمان کاشت دندان را انجام دهد نیاز به کشیده دندان و پیوند استخوان دارد که در این حالت قیمت ایمپلنت برای او افزایش می یابد.

قیمت ایمپلنت یکی از سوال های رایجی است که افراد می پرسند. با پیشرفت روش های ترمیم و مراقبت های دندانی، افراد زیادی به جای روش هایی مانند پروتز و انواع روکش ها از کاشت یا ایمپلنت دندان استفاده می کنند. در این روش درمانی ابتدا پایه های فلزی به شکل پیچ به عنوان ریشه دندان در لثه ها جای گذاری می شود. سپس یک دندان روی پیچ سوار می شود.

افرادی که به دلایل مختلفی مانند ضربه خوردن یا پوسیدگی و غیره دندان خود را از دست داده اند می توانند از این طریق زیبایی دندان و دهان خود را بازگردانند. اما یکی از مهم ترین مسائلی که وجود دارد قیمت ایمپلنت است. در این مطلب عوامل تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت، هزینه های اصلی و جانبی و راه هایی که می توان هزینه ایمپلنت را کاهش داد را بررسی کرده ایم. اما قبل از آن بیایید ببینیم ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت یا کاشت دندان چیست؟

هنگامی که دندان های افراد به هر دلیلی مانند ضربه خوردن یا پوسیدن از بین می رود، فرد برای بازیابی زیبایی خود نیاز دارد تا از دندان مصنوعی استفاده کند. قبل تر از روش های مانند بریج و پروتز استفاده می کردند. اما این روش ها معایب و محدودیت هایی دارند. به همین دلیل با پیشرفت علم دندانپزشکی ایمپلنت دندان رونق زیادی گرفت و جایگزین مناسبی برای روش های قبلی شد.

روکش ایمپلنت دندان براساس دندان طبیعی ساخته می شود و به وسیله یک پایه فلزی پیچی شکل روی لثه محکم می شود.

عواملی که بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر گذارد

عوامل مختلفی در قیمت ایمپلنت دندان تاثیر می گذارند که محل کلینیک، ناحیه مورد نظر کاشت و تعداد ایمپلنت در آن تاثیر دارند. در ادامه این مطلب مواردی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت را ذکر خواهیم کرد.

·         متریال به کار برده شده در ایمپلنت دندان: عموما در ایمپلنت از تیتانیوم برای ریشه و از سرامیک برای روکش دندان استفاده می کنند. تیتانیوم یک ماده زیست سازگار است و با استخوان فک پیوند می خورد. اما ممکن است برخی به تیتانیوم حساسیت داشته باشند که در این صورت مجبورند از سرامیک استفاده کنند که باعث بالا رفتن هزینه ها می شود.

·         پیوند استخوان: اگر دندان خود را از دست داده باشید و بیش از یک سال جایگزینی برای آن قرار نداده باشید، استخوان فک دچار تحلیل می شود و برای انجام کاشت دندان به پیوند استخوان نیاز خواهید داشت.

·         سلامت عمومی دهان: مشکلاتی مانند عفونت های لثه و آبسه دندان، عارضه هایی هستند که می توانند باعث شکسته شدن ایمپلنت شوند و روند درمان را کمی پیچیده تر کنند و در نهایت باعث بالا رفتن هزینه های ایمپلنت شوند.

·         تعداد ایمپلنت دندان: طبیعتا هرچه تعداد دندان هایی که به ایمپلنت نیاز دارد بیشتر باشد هزینه ایمپلنت بالاتر می رود و در مواردی که همه دندان ها به ایمپلنت نیاز داشته باشند ممکن است فرد به دلیل قیمت بسیار زیاد ایمپلنت به روش های درمانی دیگر مانند پروتز روی بیاورد.

به جز هزینه ایمپلنت دندان ممکن است هزینه های جانبی دیگری وجود داشته باشد که برخی از آنها را نام میبریم. ویزیت دندانپزشک متخصص ایمپلنت، کشیدن دندان قدیمی، کشیدن دندان عقل، خارج کردن دندان نیش نهفته، لیفت سینوس بسته و باز، جراحی عقل نسج نرم، روکش سرامیکی زیرکونیا، پیوند و بازسازی استخوان و غیره.

هر کدام از موارد ذکر شده در بالا ممکن است برای برخی افراد ضروری باشد و برای برخی دیگر انجام نشود. در رابطه با هزینه های جانبی باید از متخصص ایمپلنت خود سوال بپرسید.

 

 

  • ۰۱/۱۱/۱۰
  • سیما دانایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی