دندانپزشکی

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

متخصص ارتودنسی

 

ارتودنتیست ، به دندانپزشکی گفته می شود که پس از گذراندن دوره شش ساله دندانپزشکی در دانشگاه و یک رقابت سخت با چندین هزار دندانپزشک، موفق به ورود به دوره تخصصی ارتودنسی می‌شود.
به طور میانگین 3 الی 4 سال، به یادگیری انواع مهارت های ارتودنسی ثابت و متحرک می پردازد و درمان ناهنجاری های فک صورت را می آموزد. دندانپزشک عمومی قادر به تشخیص و درمان بسیاری از مشکلات دهان و دندان بوده و می تواند همه ی درمان های دندانپزشکی به جز موارد تخصصی را به بیمار خود ارائه دهد. ایشان می توانند به درمان مواردی از جمله پوسیدگی های دندانی و عفونت لثه بپردازند و درمان های دیگری مانند جرم گیری دندان، عصب کشی، بلیچینگ، کشیدن دندان را به بیماران خود ارائه دهند. اما متخصص ارتودنسی دارای یک تخصص خاص بوده و می تواند ناهماهنگ بودن دندان ها و فکین را به طور حرفه ای درمان کند. یک ارتودنتیست مجرب و با دانش فراوان، بعد از بررسی و ارزیابی های دقیق و کامل از دهان و دندان بیمار، بهرترین و موثرترین روش درمانی را انتخاب می کند. هدف ایشان این است که بهترین خدمات را با مناسب ترین هزینه، ارائه دهند تا بیمار علاوه بر به دست آوردن سلامت جسمی خود، دوره درمان خود را با سلامت روحی کاملی بگذراند. همانطور که می دانید، درمان ارتودنسی دندان انواع بسیار متنوعی دارد که شرایط زیادی برای در نظر گرفتن هر کدام از این روش ها وجود دارد. اگر متخصص ارتودنسی، مهارت لازم از نظر روش درمان را دارا نباشد، درمان موثری برای شما صورت نخواهد گرفت.

 

حتما تاکنون برای شما پیش آمده تا برای کاری به مکانی مراجعه کردید و با اولین طرز برخورد از طرف مقابلتان، از رفتن خود پشیمان شده اید و با خود گفتید که کاش جای دیگری را انتخاب کرده بودید. حالا این مسئله را برای درمان ارتودنسی در نظر بگیرید که روند طولانی مدتی دارد و شاید شما تا حدود 3 سال نیاز به ارتودنسی داشته باشید. اگر متخصص ارتودنسی طرز برخورد خوبی با شما نداشته باشد، با آرامش و متانت و با حوصله به سوالات شما پاسخ ندهد، همچنین حوصله کافی برای اعلام توصیه های مفید و موثر را برای شما به خرج ندهد، آیا به نظرتان می توانید با آرامش و خیالی راحت دوره درمانی خود را به اتمام برسانید؟ متخصص ارتودنسی خوب از نظر روش برخورد با بیمار، روندی را در پیش می گیرد که شما هیچ یک از جلسات درمانی خود را پشت گوش نمی اندازید.

هزینه ارتودنسی

گستردگی بازه هزینه ارتودنسی دندان در وهله اول به این دلیل است که روش های درمان متنوع هستند و هزینه درمان با هر روش نیز متغییر است. به جز روش درمان، فاکتورهای زیر نیز در هزینه ارتودنسی تاثیر مستقیم و البته گاهی اوقات غیرمستقیم دارد مثل: سن بیمار، مشکل بیمار، تجربه و مهارت متخصص، محل درمان.

 

  • سیما دانایی
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی اگر توسط یک متخصص ارتودنسی ماهر انجام شود، می‌تواند باعث اصلاح و درمان ناهنجاری‌های دندانی فکی شود. متخصص ارتودنسی با تشخیص صحیح و انتخاب دقیق روش ارتودنسی، باعث پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندانی فکی می‌شود. برای تشخیص صحیح و انتخاب بهترین روش درمانی، متخصص ارتودنسی باید دانش کافی و توانایی علمی لازم را داشته باشد که این کاملا بستگی به میزان تحصیلات او دارد.

پس زمانی که به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی هستید، در نظر داشته باشید که توانایی دندانپزشک عمومی در درمان ارتودنسی با ارتودنتیست یا دکتر متخصص ارتودنسی یکسان نیست. بهبود زیبایی صورت و لبخند زیبا، باعث ایجاد حس خوب و افزایش اعتماد به نفس در افراد می‌شود. رضایت مشتری از نتیجه نهایی درمان، بستگی به نحوه کار متخصص ارتودنسی دارد. علاوه برآن درمان ارتودنسی حدود یک و نیم تا ۲ سال زمانبر است و در این مدت سیم‌های ارتودنسی در دهان بیمار است.

در صورت درست اجرا نشدن، امکان پارگی سیم‌ها و آسیب زدن به بافت دهان یا پارگی لثه است. با انتخاب متخصص ارتودنسی خوب و حاذق، می‌توانیم با خیال راحت زمان و هزینه خود را در جای درست سرمایه‌گذاری کنیم و با اطمینان از انجام بهترین ارتودنسی، از این استرس‌ها دور باشیم و دوره درمان را با آرامش سپری کنیم. متخصص ارتودنسی خوب، با به روز رسانی پیوسته علم خود، سعی در درمان بیماران، با متدهای نوین مورد استفاده در دنیا می‌کند. زمانی که متخصص ارتودنسی شما، توانایی اجرا روش‌های متنوعی را دارد، به راحتی می‌توانید روش درمان دلخواهتان را انتخاب کنید و هیچ محدودیتی پیش روی شما نیست.

دکتر ارتودنسی خوب، درمان ناهنجاری‌های دندانی فکی مثل بی نظمی دندان‌ها، اصلاح فاصله بین دندان‌ها، اصلاح مشکلات بایت، نهفتگی دندان‌ها، مشکلات فک بالا و پایین و سایر مشکلات را به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، درمان می‌کند.

شما به کمک یک دکتر ارتودنسی خوب و با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند سن، هزینه، طول دوره درمان و موارد دیگر، می‌توانید بهترین انتخاب را برای درمان ارتودنسی خود داشته باشید.

یک متخصص ارتودنسی به جز درمان دندان‌های نامنظم و مرتب کردن آنها با استفاده از ارتودنسی تصحیح روابط فک بالا و پایین با دندان‌ها را با درمان‌های ارتودنسی انجام می‌دهد. فردی که روابط دو فک او صحیح نیست، در مواردی مثل صحبت کردن و جویدن غذا دچار مشکل می‌شود که به کمک دکتر ارتودنسی خوب، می‌تواند درمان خود را شروع کند.

به این ترتیب برای درمان موارد زیر می‌توانیم به متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم:

  • تصحیح و درمان ناهنجاری‌های دندانی و فک و صورت
  • تنظیم و اصلاح روابط بین دندان‌ها و استخوان‌های سر و صورت
  • اصلاح طرح لبخند با مرتب کردن دندان‌ها
  • اصلاح و درمان ناهنجاری‌ها و روابط نامناسب فکی دندانی
  • اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و قراردادن آنها در محل صحیح و مناسب

 

  • سیما دانایی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • سیما دانایی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • سیما دانایی