دندانپزشکی

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بدون شک دندان درد در کودکان تجربه چندان خوشایندی نیست و سبب نگرانی بیش از حد والدین می شود. از این رو درمان فوری دندان درد کودکان و مراجعه به دندانپزشک اطفال بسیار حائز اهمیت است. به هر حال والدین نباید به این موضوع بی توجهی کنند و درمان دندان درد کودکان را پشت گوش بیندازند. زیرا اگر درد دندان به طور مداوم ادامه داشته باشد می تواند مشکلات جدی تری را ایجاد کند. از این رو در صورت مواجه شدن با دندان درد در کودکان، هرچه سریع تر برای درمان فوری آن اقدام کنید.

گاهی اوقات، درد دندان به خاطر در آمدن دندان جدید ایجاد می شود اما این شرایط همچنین می تواند نشان دهنده ایجاد مشکل جدی برای کودک باشد. در برخی از موارد اگر شدت دندان درد در کودک بسیار باشد، توصیه می شود با استفاده از دارو های مسکن و یا دهان شویه، درد دندان را تسکین ببخشید و در اسرع وقت به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید.

علل اصلی دندان درد کودکان در چیست؟

اولین و مهمترین قدم برای درمان فوری دندان درد کودکان، تشخیص علت آن می باشد. بیشتر افراد معتقد اند که تنها و اصلی ترین علل دندان درد، مربوط به پوسیدگی دندان و رسیدن عفونت به قسمت های داخلی آن می باشد. اما عوامل متعددی سبب درد دندان در کودکان می شود که باید به موارد زیر توجه داشته باشید :

  • آبسه
  • پوسیدگی مجدد دندان ترمیم شده
  • شکستن دندان در اثر نیرو زیاد
  • بیماری های مربوط به لثه
  • دندان قروچه کودکان در خواب
  • ماندن تکه غذا بین دو دندان
  • پوسیدگی دندان
  • کشیدن دندان                          

علائم دندان درد در کودکان

کودکان یا دندان درد خود را از ترس مراجعه به دندانپزشک پنهان می کنند یا بیش از حد اغراق کرده و سبب نگرانی والدین می شوند. از کودک خود بخواهید تا محل دقیق درد را نشان دهد. اگر داخل دهان کودک لکه های قرمز و یا تورمی در داخل گونه مشاهده نکردید، پس به احتمال زیاد کودک شما دچار دندان درد شده است که می تواند علل مختلفی داشته باشد. از این رو سعی کنید در کوتاه ترین زمان ممکن به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید.

درمان فوری دندان درد کودکان در خانه

دقت داشته باشید درمان خانگی دندان درد، تنها برای تسکین درد برای مدت زمان کوتاهی موثر می باشد. بنابراین برای درمان دندان درد کودک به طور دائمی باید به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید.

خارج کردن تکه غذا بین دندان ها : همانطور که گفته شد گاهی اوقات گیر کردن تکه غذا بین دندان ها موجب دندان درد می شود. در چنین شرایطی با استفاده از مسواک و نخ دندان، اقدام به پاک سازی دندان ها کنید. به طور کلی مسواک زدن و استفاده از نخ دندان موجب پاکسازی دندان شده و ممکن است تا حدودی درد دندان را تسکین دهد.

کمپرس یخ : بهترین روش برای تسکین دندان درد کودکان در خانه، استفاده از کمپرس یخ می باشد. کمپرس یخ را به مدت 20 دقیقه مستقیما روی گونه کودک خود قرار دهید. این امر سبب می شود تا سرما یخ موجب بی حسی دندان ها شود.

جمع بندی

سیمادنت کلینیک https://simadentclinic.com / با سال ها تجربه و فعالیت در حوزه دندانپزشکی، در حال حاضر یکی از بهترین کلینیک دندانپزشکی شهر تهران به شمار می رود که تمامی خدمات خود را از جمله ارتودنسی دندان و ایمپلنت را با بهره برداری از بهترین متدهای درمانی و با تکیه بر مهارت و دانش متخصصین خود، خدمات فوق العاده ای را به مراجعین خود ارائه می دهد.

  • سیما دانایی