دندانپزشکی

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

موارد متعددی مانند سایش دندان‌ها به هم استرس و عصبانیت و ... می‌توانند موجب درد در ناحیه بین دو فک شوند که با استفاده از آن می توانید از فشار فک جلوگیری کنید.

نایت گارد دست ساز چگونه ساخته می شود؟

پس از تنظیم تماس دندان یا پروتز، از دندان ها یک قالب دقیق تهیه می شود و با استفاده از آن مدل گچی قالب دندان ساخته می شود. با استفاده از موم و بر روی مدل گچی سطح جونده نایت گارد، دقیقا مطابق با دندان ها ایجاد می شود. بخش های کناری آن صاف ساخته می شود تا اجازه حرکت آزاد به فک را بدهد. سپس مانند مراحل ساخت دندان مصنوعی متحرک، نایت گارد با استفاده از رزین آکریلی طراحی و ساخته می شود. نایت گارد باید تا حد ممکن نازک ساخته شود تا عوارض، مشکل و ناراحتی برای بیمار ایجاد نشود.

قیمت نایت گارد دست ساز با توجه به نوع روش ساخت و موارد بکار رفته در آن تعیین می شود.

قیمت نایت گارد دست ساز

روش دیگر برای ساخت نایت گارد، وکیوم است.  در این روش ساخت نایت گارد دست ساز می توان از ورقه های اتیلن وینیل با ضخامت ۳.۸ میلیمتر استفاده کرد. این ورقه ها بر روی مدل گچی ایجاد شده قرار می گیرند و با کمک دستگاه مخصوص به ان فشار ایجاد می کنند تا شکل مناسب ایجاد شود.

پس از ساخته شدن نایت گارد، تماس دندان ها با هم مجددا بررسی می شود و اشکالات احتمالی آن را برطرف می کنند.

در جلسه تحویل نایت گارد به بیمار نحوه قرار دادن آن را آموزش می دهند. معمولا از بیمار درخواست می شود که نایت گارد را برای چند ساعت در روز و کل شب استفاده کند. در زمانی که از نایت گارد برای حفاظت از دندان ها استفاده نمی شود، باید آن را در یک ظرف آب نگهداری کرد تا از تغییرات آن جلوگیری کرد.

 

 

  • سیما دانایی
  • ۰
  • ۰

درمان ارتودنسی در اصلاح و درمان دندان های غیرطبیعی و ناکافی فک بالا و پایین بسیار کمک کننده است. متخصص ارتودنسی در تهران با تشخیص صحیح و انتخاب صحیح روش های ارتودنسی از نامنظم بودن دندان های فک پیشگیری و درمان می کند.

متخصص ارتودنسی در تهران برای اینکه بتواند تشخیص درستی بدهد و بهترین درمان دندانپزشکی را انتخاب کند، باید دانش و دانش علمی کافی داشته باشد که کاملاً به سطح آموزش علمی بستگی دارد.

متخصص ارتودنسی در تهران می تواند دندان های نامنظم و کج، شلوغی و شلوغی دندان

  • سیما دانایی