دندانپزشکی

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هزینه اقساطی ارتودنسی

در سیمادنت کلینیک هزینه اقساطی ارتودنسی مقدور است. نحوه پرداخت هزینه اقساطی ارتودنسی به شرح زیر است: یک سوم مبلغ پیش پرداخت و مابقی در اقساط 6 تا 8 ماهه پرداخت می شود.

علاوه بر آنچه گفته شد، باید توجه داشت که قیمت ارتودنسی به طور طبیعی توسط عوامل مختلفی تعیین می شود. به عنوان مثال یکی از مهم ترین عوامل، نوع ارتودنسی مورد استفاده است. البته از آنجایی که انواع ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی تفاوت هایی با هم دارند، هر کدام قیمت های متفاوتی دارند.

بنابراین هزینه ارتودنسی با براکت های معمولی یا براکت های رنگی کمتر از هزینه ارتودنسی نامرئی است. همچنین توجه داشته باشید که ارتودنسی فک بالا و پایین با یکدیگر متفاوت است. قیمت ارتودنسی فک بالا کمتر از فک پایین است.

علاوه بر این، اگر متخصص ارتودنسی استفاده از هدگیر ارتودنسی را تشخیص دهد، به طور طبیعی قیمت کلی ارتودنسی افزایش خواهد یافت. میزان پیچیدگی درمان و میزان کجی دندان های شما قطعاً از دیگر عواملی است که بر قیمت ارتودنسی تأثیر می گذارد. نوع پوشش بیمه ای، طول درمان، سن بیمار و نوع سیستم یا تجهیزات مورد استفاده در طول درمان از دیگر عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی است.

هزینه اقساطی ارتودنسی در سیمادنت چقدر است؟

.هزینه اقساطی ارتودنسی

درمان ارتودنسی به روش های مختلفی انجام می شود. فردی که ناهنجاری های فک و دندان دارد برای اصلاح ظاهر دندان های خود به ارتودنتیست مراجعه می کند. متخصص با توجه به مهارت و تجربه خود بهترین روش درمانی و بهترین نوع ارتودنسی را به فرد پیشنهاد می دهد.

به طور کلی سه نوع روش ارتودنسی وجود دارد: ارتودنسی ثابت، متحرک و نامرئی. طبیعی است که هر چه روش ارتودنسی جدیدتر استفاده شود، هزینه ها بیشتر می شود. در زیر به بررسی هزینه های ارتودنسی می پردازیم:

هزینه های ثابت ارتودنسی

یکی از رایج ترین انواع ارتودنسی نوع ثابت است که در آن ناهنجاری های دندانی با براکت و سیم درمان می شود. از آنجایی که متخصص این روش می تواند از ابزارهای مختلفی استفاده کند، بسیاری از کجی ها و نامرتبی دندان ها با این روش درمان می شوند. محدوده قیمت ارتودنسی ثابت بین 30 تا 35 میلیون تومان (در سال 1401) خواهد بود. برای هزینه اقساطی ارتودنسی میتوانید 10 تا 12 میلیون به عنوان پیش پرداخت بپردازید و مابقی را طی 6 تا 8 ماه پرداخت کنید.

در این مدل ارتودنسی در صورت نیاز به کشیدن دندان هزینه حدود 32 میلیون تومان و در صورت عدم نیاز به کشیدن دندان هزینه ارتودنسی حدود 30 میلیون تومان می باشد.

قیمت ارتودنسی متحرک

این نوع ارتودنسی امکان برداشتن دستگاه ارتودنسی در طول درمان را دارد. این مدل ارتودنسی برای درمان ناهنجاری ها و بی نظمی های جزئی دندان استفاده می شود. قیمت ارتودنسی متحرک در کلینیک سیمادنت برای هر دو فک حدود 24 میلیون تومان است. برای پیش پرداخت هزینه اقساطی ارتودنسی مبلغ 8 میلیون تومان باید پرداخت کنید.

هزینه ارتودنسی نامرئی

در این نوع درمان از ابزارهایی برای درمان دندان های کج استفاده می شود که از پلاستیک شفاف ساخته شده اند و همرنگ دندان ها هستند و دیده نمی شوند. این مدل ارتودنسی برای درمان بی نظمی های جزئی دندان استفاده می شود. با این حال، هزینه ارتودنسی در این مدل به سازنده الاینرهای ارتودنسی شفاف بستگی دارد. از آنجایی که شرکت های تولیدی در ایران نمایندگی ندارند، برای محاسبه قیمت ارتودنسی نامرئی، علاوه بر هزینه ساخت الاینر، باید هزینه ارسال آن از کشورهای همسایه به ایران را نیز اضافه کنیم.

در این مقاله از سیمادنت کلینیک (https://simadentclinic.com) در مورد هزینه اقساطی ارتودنسی صحبت کردیم. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

  • سیما دانایی
  • ۰
  • ۰

دندانپزشک اطفال یکی از ده مهارت دندانپزشکی است که توسط آکادمی و موسسه انجمن دندانپزشکی آمریکا به رسمیت شناخته شده است. که شامل دندانپزشکی اطفال بهداشت عمومی، اندودنتیکس، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، رادیولوژی دهان و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنسی و ارتوپدی دندان، پریودنتولوژی و پروتزهای دندانی می باشد.

دندانپزشک اطفال پزشکی است که مهارت های لازم و پیچیده ترین بخش تجارت و درمان دندانپزشکان مربوط به دندانپزشکان کودکان است. دندانپزشک اطفال و نوزادان در اولین تماس شروع به گریه می کنند و باز کردن دهان برای معاینه آنها به اندازه کافی دشوار است، اما دندانپزشکان اطفال این تخصص ها و مهارت ها را دارند.

نوزادان در شش ماهه اول زندگی شروع به گذاشتن دندان های خود می کنند و در سنین شش تا هفت سالگی اولین دندان شیری خود را از دست می دهند و سپس دندان های دائمی و ثانویه جایگزین دندان های شیری می شوند.

مراقبت از دندان های کودکان وظیفه دندانپزشک اطفال است. اکثر کودکان در طول درمان دندانپزشکی بی تاب هستند. به همین دلیل است که دندانپزشکان کودکان می دانند چگونه آنها را با روش هایی معاینه و درمان کنند که احساس راحتی کنند. علاوه بر این، دندانپزشک اطفال می توانند با استفاده از مدرن ترین و ویژه ترین تجهیزاتی که در اختیار دارند به درمان، پیشگیری و درمان کودکان بپردازند.

در طول درمان توسط دندانپزشک اطفال با ارتودنسی ثابت و متحرک، بیمار می تواند به زندگی و کار خود ادامه دهد و مانند گذشته به رژیم غذایی خود ادامه دهد، اما در طول درمان ارتودنسی دندان باید از خوردن برخی مواد غذایی خودداری کند. مانند آجیل، میوه های خشک و آدامس، و هر چیز سفت و خشک، برخی از مواد غذایی هستند که در رژیم غذایی افرادی که تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته اند، نمی گنجند.

 یک دندانپزشک اطفال خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کودکان مراقبت های بهداشتی دهان و دندان جامعی را ارائه می دهند که شامل:

معاینات بهداشت دهان و دندان کودکان توسط دندانپزشک کودکان، از جمله خطر پوسیدگی برای مادر و کودک.

درمان و پیشگیری از بیماری های دندان، به عنوان مثال استفاده از مواد شوینده مانند فلوراید و توصیه های لازم و کافی در رابطه با تغذیه و رژیم های غذایی.

توصیه و راهنمایی در زمینه عادات انگشت شست و پستانک برای کودکان.

معاینه و درمان قبل از درد برای صاف کردن و صاف کردن دندان ها و اصلاح بایت های نادرست

ترمیم ناقص پوسیدگی دندان

تشخیص بیماری های دهان و دندان توسط دندانپزشک اطفال برای درمان بیماری هایی مانند دیابت، نقایص نادر مادرزادی قلب، آسم، تب یونجه و اختلالات بیش فعالی.

در طول درمان ارتودنسی ثابت اطفال، اگر بیمار در ورزش های پرتحرک مانند کشتی یا ورزش های رزمی شرکت می کند، این موضوع باید با دندانپزشک ارتودنسی در میان گذاشته شود و برای جلوگیری از آسیب به سیستم های ارتودنسی و دندان ها، محافظی برای تجویز درمان قرار گیرد. برای بیمار

ارتودنسی ثابت و متحرک در درمان برخی از ناهنجاری های جزئی دندان استفاده می شود. که می توان این دستگاه را برای اصلاح عادات مخرب و نامناسب مانند مکیدن شست و ... به بیماران تجویز کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از دندانپزشک اطفال به وب سایت سیمادنت کلینیک https://simadentclinic.com/مراجعه کنید.

  • سیما دانایی
  • ۰
  • ۰

 

 

از عوامل مهم برای تصمیم گیری در مورد انجام درمان ارتودنسی توسط  بیماران، هزینه ارتودنسی دندان می باشد. لبخند زیبا یکی از اجزای بسیار مهم از هویت ما را تشکل می دهد. تحقیقات به ما می گوید که افراد در هر سنی که باشند، اگر دندان های سالم و مرتبی داشته باشند در موقعیت های اجتماعی گوناگون، در مقایسه با اشخاصی که از نامنظمی و پوسیدگی دندان رنج می برند، از توجه و احترام بیشتری برخوردارند.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه ارتودنسی دندان

معمولا هزینه ارتودنسی دندان ها را نمی توان به صورت دقیق بیان کرد. زیرا قیمت ارتودنسی بستگی به عوامل متعددی دارد، که برخی از این عوامل تاثیر گذار بر هزینه ارتودنسی دندان به انتخاب شما بستگی دارد و بعضی دیگر از آنها به وضعیت دندان های شما باز می گردد. در ادامه به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم.

ارتودنسی فک بالا و پایین

در صورتی که متخصص ارتودنسی تشخیص بدهد که تنها فک بالا شما به ارتودنسی نیازمند است، هزینه آن چیزی در حدود دو سوم هزینه فک بالا و پایین خواهد بود.

طول دوره درمان

هر چقدر دندان های شما به مراحل پیچیده تر و طولانی تری برای آماده سازی دندان ها احتیاج داشته باشد و به عمل های دندانپزشکی احتیاج داشته باشید، هزینه ارتودنسی دندان شما افزایش خواهد یافت.

متخصص ارتودنسی

هزینه ای که متخصصین ارتودنسی برای یک عمل مشخص می گیرند با هم فرق می کند. به همین خاطر پیشنهاد می شود قبل از اقدام به چند نفر از بهترین متخصص های ارتودنسی مراجعه کنید تا بتوانید برآورد قیمت داشته باشید.

اگر متخصص ارتودنسی با بیمه شما قرارداد داشته باشد و بیمه بخشی از هزینه ارتودنسی دندان شما را پوشش دهد، هزینه ارتودنسی نهایی شما به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. 


 

استفاده از هدگیر

در مواردی معدود، متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد که برای ارتودنسی فک بالا و برگرداندن آن به حالت طبیعی باید از ابزار هدگیر استفاده کنید. این ابزار در موارد حاد استفاده می شود که هزینه ارتودنسی دندان را بالا خواهد برد.

نوع براکت انتخابی

نوع ارتودنسی که انتخاب می کنید، یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت است. معمولا هزینه ارتودنسی ثابت که با براکت های رنگی و معمولی انجام می شود، یک دهم تا یک پنجم هزینه ارتودنسی نامرئی است.

 

اپن بایت بودن

اپن بایت بودن به حالتی گفته می شود که دندان های فک بالا بر روی دندان های فک پایین قرار نمی گیرند، در این حالت دهان شما باز می ماند. در این شرایط ارتودنسی راهکاری مناسب برای شما نخواهد بود و با تشخیص متخصص ارتودنسی جراحی فک به شما پیشنهاد داده می شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد هزینه ارتودنسی و عواملی که بر روی آن موثر است را بررسی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به کلینیک سیمادنت به آدرس (simadentclinic.com) مراجعه کنید.

  • سیما دانایی