دندانپزشکی

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هزینه ارتودنسی سرامیکی

روش‌های گوناگونی برای ارتودنسی وجوددارد که هزینه‌های گوناگونی دارند. برخی چون ارتودنسی ثابت ارزان‌تر و برخی چون ارتودنسی نامرئی گران‌تر است. ممکن است در ابتدا، روش ارزان‌تر معقول به‌نظر برسد، اما در بسیاری از مواقع زیبایی در طول درمان برای بیمار مهم است و این باعث می‌شود که هزینه‌ی بیشتر برای ارتودنسی توجیه داشته باشد. اگر قصد دارید به ارتودنتیست مراجعه کنید، با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات بیشتری درباره‌ی ارتودنسی گران‌تر اما زیباتر آشنا کنیم.

هزینه ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی 3 نوع است: ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی با الاینرهای شفاف

در ادامه بیشتر درباره‌ی هریک از این سه و هزینه ارتودنسی هرمورد توضیح خواهیم داد.

هزینه ارتودنسی سرامیکی

در ارتودنسی سرامیکی براکت‌های استفاده شده، به جای آن‌که فلزی باشند، از جنس سرامیک و در نتیجه شفاف‌تر و زیباتر هستند و کمتر دیده می‌شود. استفاده از براکت‌های سرامیکی، طول درمان را بیش‌تر از ارتودنسی با براکت‌های فلزی می‌کنند.

برای کاهش طول درمان، متخصصان از براکت‌های سرامیکی با اسلات‌های فلزی استفاده می‌کنند. این نوع  از ارتودنسی سرامیکی در مقایسه با ارتودنسی با براکت‌های تمام سرامیک، طول درمان را کاهش می‌دهد؛ اما به‌یاد داشته باشید که درمان با براکت‌های فلزی از درمان با براکت سرامیکی سریع‌تر است. ارتودنسی سرامیکی از ارتودنسی ثابت با سیم و براکت فلزی گران‌تر است، زیراکه از سرامیک به‌جای فلز استفاده می‌شود و درمان طولانی‌تر است.

هزینه ارتودنسی لینگوال

در ارتودنسی لینگوال، سیم‌ها و براکت‌ها پشت دندان قرارداده می‌شوند. در نتیجه به هنگام لبخند زدن و صحبت کردن، سیم‌کشی و براکت‌ها قابل مشاهده نیست.  ارتودنسی لینگوال از ارتودنسی ثابت گران‌تر است؛ زیرا نصب سیم‌کشی و براکت‌ها پشت دندان‌ها، به دقت، ظرافت و زمان بیشتری نیاز دارد.

ارتودنسی با الاینرهای شفاف

در این ارتودنسی با الاینرهای شفاف، از پلاستیک شفاف همرنگ دندان استفاده می‌شود که برای درمان ناهنجاری‌های خفیف کاربرد دارد. هزینه ارتودنسی با الاینرهای شفاف، شامل هزینه ساخت الاینر و هزینه ارسال از کشورهای همسایه است، چراکه این نوع ارتودنسی در ایران انجام نمی‌شود.

هزینه ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های ارتودنسی است. در این روش، ارتودنتیست براکت‌های خودتنظیم را روی دندان‌ها نصب می‌کند. این براکت‌ها به‌طور خودکار تنگ‌تر می‌شوند و بیمار کمتر نیاز دارد تا به پزشک مراجعه کند. درمان ارتودنسی دیمون سریع‌تر و راحت‌تر از دیگر روش‌هاست. در این روش، فشار ملایمی به دندان‌ها وارد می‌شود. براکت‌های ارتودنسی کوچک‌تر است و این به زیبایی کار می‌افزاید. در مجموع ارتودنسی دیمون گرانتر از سایر روش‌هاست، اما این روش ازنظر اقتصادی مقرون به‌صرفه است، زیرا خودتنظیم بودن براکت‌ها سبب می‌شود تا بیمار کمتر نیاز داشته باشد تا به ارتودنتیست مراجعه کند.

سخن آخر

در این مقاله جزئیاتی را درباره‌ی هزینه ارتودنسی نامرئی شرح دادیم. به‌طورکلی، هزینه ارتودنسی نامرئی و  ارتودنسی دیمون،  بیشتر از دیگر روش‌هاست؛ اما اگر زیبایی لبخندتان حین درمان برای شما اهمیت دارد، بهتر است نوعی از ارتودنسی را انتخاب کنید که گران‌تر باشد، اما درعین حال زیباتر است و توجیه اقتصادی دارد. درنهایت اگر قصد دارید که به ارتودنتیست مراجعه کنید، با متخصصان سیمادنت   https://simadentclinic.com تماس بگیرید و با ایشان مشاوره کنید.

 

 

 

 

 

 

  • سیما دانایی
  • ۰
  • ۰

ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت انجام می شود و قطعه‌ای از عناصر است که شامل فلز تیتانیوم می باشد و به شکل استوانه مخروطی شکل و شبیه ریشه دندان فرم داده شده است. استخوان های فک پس از مدت کوتاهی به ایمپلنت متصل خواهند شد و قابلیت اتصال دندان را پیدا می کنند. ایمپلنت‌ دندان برای جایگزین دندان‌هایی استفاده می شود که از دست رفته اند. ایمپلنت که از یک تا کل دندان‌ها را ساپورت و به صورت ثابت و متحرک قابل استفاده است.

متخصص ایمپلنت زمان کاشت دندان ها با ایمپلنت یک پایه فلز تیتانیومی هم اندازه ریشه دندان بیمار، ایمپلنت را جایگزین ریشه اصلی از دست رفته دندان می کند. این پایه که از فلز تیتانیوم ساخته شده است، با نام فیکسچر هم شناخته شده است که صد در صد با کل سلول‌های بدن سازگار هستند. از فواید این فلز می توان به از لغزش و جلوگیری از صدا  اشاره کرد و همچنین استخوان‌های فک بالا و پایین نیز آسیب وارد نخواهند کرد.

هنگام ساخت و تهیه ایمپلنت‌ برای اینکه طبیعی به نظر برسن و زیبا تر جلوه دهند، نیاز به تمرکز بسیاری دارد. همانطور که ذکر کردیم، ایمپلنت‌ بهترین جایگزین دائمی دندان‌ است که از دست رفته هستند. اول متخصص ایمپلنت، ایمپلنت را درون استخوان فک قرار خواهد داد.

چگونه یک متخصص ایمپلنت متوجه جوش خوردن استخوان ها می شود؟

پس سلول‌ استخوان ساز شروع به استخوان سازی سریع در سطح ایمپلنت ها می‌ کند و پس از 3 تا چهار ماه ایمپلنت و استخوان فک با یکدیگر جوش خواهند خورد. بعد از این مدت زمان و جوش خوردن کامل استخوان های فک و ایمپلنت، روکش و تاج دندان را بر روی پایه گذاشته خواهد شد.

داشتن دندان های سالم در زیبایی چهره و در اعتماد به نفس بسیار موثر خواهد بود. با بهره گیری از متخصص ایمپلنت و دندانپزشک علاوه بر زیبایی چهره و لبخند ها، قطعا دچار مشکلات گوارش و روده حاصل از جویدن غذا نخواهید شد.

انواع خدماتی که یک متخصص ایمپلنت باید انجام دهد؟

متخصص ایمپلنت، ایمپلنت های دندان را دارای دو نوع متفاوت می دانند. انتخاب از این ایمپلنت‌ بر عهده  متخصص ایمپلنت می‌باشد. دندانپزشک پس از معاینه تصمیم می گیرد که متناسب با استخوان فک و نوع روکش های دندانی که می‌خواهد بر روی ایمپلنت قرار بگیرد کدام نوع را انتخاب کند.

انواع ایمپلنت دندان شامل پیچ دار و بدون پیچ می باشد که ایمپلنت به شکل ریشه یکی از کاربردی‌ و رایج‌ترین ایمپلنت ها می باشد. اکثر متخصص ایمپلنت این نوع دندان برای ایمپلنت انتخاب و می‌کارند. این نوع ایمپلنت درون ریشه‌ای یا استخوانی می‌گویند، چون در استخوان قرار خواهند گرفت.

ایمپلنت درون استخوانی شبیه یک مخروطی شکل یا پیچ ضخیم است که دارای طول و عرض متفاوتی می باشد. اگر متخصص ایمپلنت بخواهد این نوع ایمپلنت را به علمی و دقیق بکارد باید عمق و عرض کافی را در استخوان ایجاد نماید تا بتوان پایه دندان را کامل کار بگذارد.

دمین نوع از ایمپلنت ها، ایمپلنت چارچوب راموس است که زمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت که استخوان فک پایین باید حتما برای ایمپلنت ریشه‌ای نازک باشد. یا اینکه متخصص ایمپلنت بخواهد از ایمپلنت ساب پریو استیل استفاده کند.

این ایمپلنت در عقب استخوان فک یعنی در نزدیکی دندان عقل و نزدیک چانه که دارای چارچوب راموس می‌باشد قرار می گیرد. بعد از کار گذاشتن و قرار دادن چارچوب، اندکی را صبر می‌کنند تا بافت اطراف آن ایمپلنت ترمیم شود. در نتیجه پس از طی شدن این مدت زمان اندک روی لثه ها میله نازکی از جنس فلز قابل مشاهده می باشد. پس از آن متخصص ایمپلنت، دندان مصنوعی متناسب با میله را ساخته و بر روی آن قرار می‌ دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از متخصص ایمپلنت به وب سایت سیمادنت کلینیک https://simadentclinic.com/مراجعه کنید.

  • سیما دانایی
  • ۰
  • ۰

 

 

هنگامی که پزشک تشخیص می دهد تا دندان های کودکتان به سیم کشی دندان نیاز دارد، به معنای شروع جلسه های ویزیت خواهد بود و صحبت نمودن درباره هزینه های آن است. با در نظر گرفتن طول پروسه درمانی،‌ که در حالت متوسط ۲۰ ماه طول خواهد کشید. طبیعی است که هزینه ارتودنسی برای شما اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد.

در اغلب موارد، اینکار برای سلامت دندان های شما امری ضروری است. نا مرتبی و کجی یا هرنوع ناهنجاری در روند رشد دندان ها سبب میشود تا در مراقبت از دندان های خود و بهداشت آن دچار مشکل شوید. هنگامی که  کشیدن نخ دندان و مسواک زدن به آسانی امکان پذیر نباشد، به مرور موجب پوسیدگی و خراب شدن دندان ها خواهد شد.

در برخی موارد موقعیت بد دندان ها باعث می شود تا این فرسودگی ها و پوسیدیگی ها آسیب بیشتری به دندان ها وارد کند که در قبل از آسیب بیشتر به دندان ها بهتر است تا ارتودنسی دندان ها صورت گیرد. در ادامه با وبسایت تخصصی سیمادنت کلینیک https://simadentclinic.com/   همراه ما باشید تا به بررسی هزینه ارتودنسی بپردازیم.

عوامل تاثیرگذار در ارتودنسی

در حالت کلی هزینه ارتودنسی و سیم کشی دندان دامنه گسترده ای دارد. قطعا این قیمت ها بین دندانپزشک های گوناگون متنوع است و حتی در بیماران مختلفی نیز متفاوت است. از مهم ترین عواملی که در تعیین هزینه ارتودنسی نقش ویژه ای دارند. این موارد عبارتند از:

سن بیمار

اگر پزشک توصیه کرد تا هر چه زودتر دندان های فرزندانتان را سیم کشی کنید، بهتر است تا سریعا برای ارتودنسی اقدام کنید. زیرا ارتودنسی دندان های کودکان راحت تر صورت میگیرند تا اینکه سیمکشی در دندان های فردی بالغ انجام شود. همچنین هزینه ارتودنسی در مناطق مختلف کشور نیز ممکن است تفاوت های عمده داشته باشد. 

 

 

هزینه های ارتودنسی در سال ۱۴۰۱

ارتودنسی متحرک دو فک     24/000/000

ارتودنسی دیمون (به ازای هرفک اضافه می شود)      10/000/000

ارتودنسی ثابت دو فک بدون کشیدن دندان     30/000/000

هدگیر    10/000/000

دستگاه فانکشنال    25/000/000

 

 

شدت مشکلات 

برخی افراد به منظور سیم کسی دندان ها، مانند بزرگسالان بایستی برای بزرگتر شدن فک ها و چینش درست دندان ها از جراحی ارتودنسی استفاده کنند. گاهی اوقات نیز لازم است تا برخی دندان ها کشیده شوند.اینکار سبب میشود تا هزینه های آن را به شدت افزایش می دهد. پس یقینا هزینه های ارتودنسی در کودکان بسیار کمترخواهد بود.

انواع مختلف بریس ها ارتودنسی

عواملی که در هزینه ازتودنسی دندان ها تاثیرگذار است نوع بریس های مورد استفاده در دندان ها است که برای سیمکشی استفاده میشود. از انواع این برینس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بریس های فلزی

این نوع بریس ها از ارزان ترین آن ها هستند که هزینه ارتودنسی را تا حد قابل قبولی کاهش می دهند. هزینه این بریس از نوع سرامیکی آن کمتر است. البته این قیمت ها می تواند به میزان شدت مشکلات و طول دوره آن اشاره داشته باشد.

بریس سرامیکی

این نوع از بریس ها همرنگ دندان بوده و طبیعی به نظر میرسند. هزینه ارتودنسی با استفاده از این بریس ها از نوع فلزی آن بیشتر است. علاوه بر آن، بریس ها سرامیکی که شفاف ترند هزینه بیشتری نیز دارند.

بریس لینگوال

بریس لینگوال با مخفی شدن در پشت دندان ها به صورت سفارشی برای هر فرد ساخته می شود. قیمت بریس ها لینگوال  به دلیل سفارشی بدن، از بریس های قبلی بیشتر است.

بریس نامرئی

ساختار این نوع از بریس ها از پلاستیک نازکی تشکیل شده است که به روش کامپیوتری طراحی و ساخته میشوند. تمیز نمودن و برداشتن آن ها راحت و از دید ظاهری نیز کمتر به چشم می آیند. اما در مقابل این نوع سیم کشی دندان از هزینه ارتودنسی بالایی برخوردار است.

نتیجه گیری

بسیاری از پزشکان بر این باورند که ارتودنسی نامرئی در بزرگسالان، برای صاف نمودن دندان ها کافی است. اما از این باوری غلطی است که در ذهن برخی پزشکان باب شده است. همانطور که اشاره شد، ارتودنسی بزرگسالان با دشواری هایی روبه رو است.

  • سیما دانایی
  • ۰
  • ۰

دندانپزشک اطفال

همواره اولین مراجعه اطفال به یک دندانپزشک بایستی با خاطره خوبی همراه باشد. کودکان نخست از دندانپزشک نمی‌ترسند و این ترس دلایل مشخصی برای آنان ندارد. متخصص و دندانپزشک اطفال باید محیطی را برای کودکان فراهم کنند تا حس خوبی را به کودک القاء کند. ارائه توضیحات ساده درباره روند درمان می‌تواند در از بین بردن ترس کودکان بسیار موثر واقع شود.

در حالت معمول پس از ۸ الی ۹ ماهگی، ما شاهد جوانه زدن دندان‌های کودکان هستیم و در سنین ۶ الی ۸ این دندان‌ها شروع به ریزش می‌کنند و دندان‌های دائمی جای آنان را می‌گیرند. عدم مراقبت و رسیدگی به این دندان‌ها ممکن است سبب پوسیدگی و بیماری‌های دندانی شوند.

همانطور که می‌دانید، کودکان روحیه لطیفی دارند که به همین دلیل والدین باید دندانپزشک اطفال با تجربه و خوبی برای کودکان خود برگزینند. طبیعتا کودکان قادر به صبور بودن نیستند و خیلی اوقات ممکن است در حین انجام معاینه بی طاقت می‌شوند. بهترین دندانپزشکان کودکان معمولا با روحیات خوب، دارای سوابق درخشانی نیز هستند.

خصوصیات بهترین دندانپزشک اطفال

این نوع دکتر به دلیلی اینکه با بیماران خاصی مواجه است، باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد تا سریعا اعتماد کودکان را جلب کند. این اعتماد سبب می‌شود تا کودکان در پروسه درمانی همکاری بیشتری را از خود نشان دهند تا بهترین نتیجه در پایان حاصل شود. این ویژگی ها عبارتند از:

سوابق تحصیلی و تجربه کاری

یک دندانپزشک اطفال علاوه بر داشتن تحصیلات مربوطه بایستی از مهارت کافی نیز در این زمینه برخوردار باشند. این دندانپزشک بایستی سرعت دست بالایی داشته باشد تا کارها را با سرعت هرچه تمام تر و بهتر به نتیجه برساند.

اخلاق

رفتار و ویژگی ها اخلاقی یک دندانپزشک اطفال مسئله بسیار مهمی است. یکی از این ویژگی ها توانمند بود در ارتباط برقرار کردن با کودک است. برای مثال، نخست فضا را برای کودک آرام کنید و پس از آن او را به صندلی درمان دعوت کنید. به این ترتیب کودک خود برای ادامه همکاری رغبت پیدا می‌کند.

محیط و ابزار کار

برترین دندانپزشک اطفال همواره از امکانات و تجهیزات به روز کلینیک دندانپزشکی بهره می‌برد. این تجهیزات امکان اقدامات بیشتری را نیز برای کودکان فراهم می‌کنند. در نهایت کودکان با آرامش خاطر بیشتری در روند درمانی همکاری می‌کنند. این محیط در روحیه و تجربه دندانپزشکی اطفال می‌تواند خیلی تاثیر گذار باشد، زیرا ذهنیت خوبی نسبت به دندانپزشکان در ذهن کودک به همراه خواهد داشت.

هزینه مناسب

در حوزه دندانپزشکی، قیمت و هزینه آن یکی از فاکتورهای مهم به شمار می‌رود. یک پزشک وظیفه شناس و دلسوز، هزینه قابل قبولی را نیز از بیماران خود دریافت خواهد کرد.

محیط مطب دندانپزشک اطفال، باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

همانطور که به آن اشاره شد، محیط دندانپزشکی کودکان در روند درمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • اتاق انتظار رنگارنگ، سرگرم کننده و جذاب برای کودکان
  • سرویس بهداشتی تمیز. در بعضی مواقع، هنگام استرس کودکان به سرویس بهداشتی نیاز پیدا می‌کنند که داشتن یک سرویس بهداشتی پاکیزه از واجبات این مطب ها است.
  • رفتار محبت آمیز پرسنل و منشی مطب با کودکان و خانواده ایشان. زیرا یکی از اولین اشخاصی که کودکان به آن مراجعه می‌کنند، منشی های این مطب ها است.

سخن پایانی

با توجه به موارد عنوان شده در متن، کاربران می‌توانند با انتخابی هوشمندانه بهترین انتخاب را برای فرزندان خود داشته باشند. سیمادنت کلینیک با ارائه به‌روز ترین خدمات و تجهیزات پیشرفته، شما را در روند درمانی کودکانتان یاری می‌دهد. در غیر این صورت زیبایی و سلامت دندان خود را به خطر بیاندازید.

  • سیما دانایی