دندانپزشکی

  • ۰
  • ۰

دندانپزشک اطفال

همواره اولین مراجعه اطفال به یک دندانپزشک بایستی با خاطره خوبی همراه باشد. کودکان نخست از دندانپزشک نمی‌ترسند و این ترس دلایل مشخصی برای آنان ندارد. متخصص و دندانپزشک اطفال باید محیطی را برای کودکان فراهم کنند تا حس خوبی را به کودک القاء کند. ارائه توضیحات ساده درباره روند درمان می‌تواند در از بین بردن ترس کودکان بسیار موثر واقع شود.

در حالت معمول پس از ۸ الی ۹ ماهگی، ما شاهد جوانه زدن دندان‌های کودکان هستیم و در سنین ۶ الی ۸ این دندان‌ها شروع به ریزش می‌کنند و دندان‌های دائمی جای آنان را می‌گیرند. عدم مراقبت و رسیدگی به این دندان‌ها ممکن است سبب پوسیدگی و بیماری‌های دندانی شوند.

همانطور که می‌دانید، کودکان روحیه لطیفی دارند که به همین دلیل والدین باید دندانپزشک اطفال با تجربه و خوبی برای کودکان خود برگزینند. طبیعتا کودکان قادر به صبور بودن نیستند و خیلی اوقات ممکن است در حین انجام معاینه بی طاقت می‌شوند. بهترین دندانپزشکان کودکان معمولا با روحیات خوب، دارای سوابق درخشانی نیز هستند.

خصوصیات بهترین دندانپزشک اطفال

این نوع دکتر به دلیلی اینکه با بیماران خاصی مواجه است، باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد تا سریعا اعتماد کودکان را جلب کند. این اعتماد سبب می‌شود تا کودکان در پروسه درمانی همکاری بیشتری را از خود نشان دهند تا بهترین نتیجه در پایان حاصل شود. این ویژگی ها عبارتند از:

سوابق تحصیلی و تجربه کاری

یک دندانپزشک اطفال علاوه بر داشتن تحصیلات مربوطه بایستی از مهارت کافی نیز در این زمینه برخوردار باشند. این دندانپزشک بایستی سرعت دست بالایی داشته باشد تا کارها را با سرعت هرچه تمام تر و بهتر به نتیجه برساند.

اخلاق

رفتار و ویژگی ها اخلاقی یک دندانپزشک اطفال مسئله بسیار مهمی است. یکی از این ویژگی ها توانمند بود در ارتباط برقرار کردن با کودک است. برای مثال، نخست فضا را برای کودک آرام کنید و پس از آن او را به صندلی درمان دعوت کنید. به این ترتیب کودک خود برای ادامه همکاری رغبت پیدا می‌کند.

محیط و ابزار کار

برترین دندانپزشک اطفال همواره از امکانات و تجهیزات به روز کلینیک دندانپزشکی بهره می‌برد. این تجهیزات امکان اقدامات بیشتری را نیز برای کودکان فراهم می‌کنند. در نهایت کودکان با آرامش خاطر بیشتری در روند درمانی همکاری می‌کنند. این محیط در روحیه و تجربه دندانپزشکی اطفال می‌تواند خیلی تاثیر گذار باشد، زیرا ذهنیت خوبی نسبت به دندانپزشکان در ذهن کودک به همراه خواهد داشت.

هزینه مناسب

در حوزه دندانپزشکی، قیمت و هزینه آن یکی از فاکتورهای مهم به شمار می‌رود. یک پزشک وظیفه شناس و دلسوز، هزینه قابل قبولی را نیز از بیماران خود دریافت خواهد کرد.

محیط مطب دندانپزشک اطفال، باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

همانطور که به آن اشاره شد، محیط دندانپزشکی کودکان در روند درمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • اتاق انتظار رنگارنگ، سرگرم کننده و جذاب برای کودکان
  • سرویس بهداشتی تمیز. در بعضی مواقع، هنگام استرس کودکان به سرویس بهداشتی نیاز پیدا می‌کنند که داشتن یک سرویس بهداشتی پاکیزه از واجبات این مطب ها است.
  • رفتار محبت آمیز پرسنل و منشی مطب با کودکان و خانواده ایشان. زیرا یکی از اولین اشخاصی که کودکان به آن مراجعه می‌کنند، منشی های این مطب ها است.

سخن پایانی

با توجه به موارد عنوان شده در متن، کاربران می‌توانند با انتخابی هوشمندانه بهترین انتخاب را برای فرزندان خود داشته باشند. سیمادنت کلینیک با ارائه به‌روز ترین خدمات و تجهیزات پیشرفته، شما را در روند درمانی کودکانتان یاری می‌دهد. در غیر این صورت زیبایی و سلامت دندان خود را به خطر بیاندازید.

  • ۰۱/۰۵/۰۱
  • سیما دانایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی