دندانپزشکی

  • ۰
  • ۰

اگر تا حالا در زندگیتان با دندان درد مواجه شده باشید، حتما می دانید که تحمل این درد بسیار سخت و طاقت فرساست. این درد می تواند زندگی شما را مختل کند و خواب شب را از شما بگیرد. سوالی که حتما برای شما پیش آمده این است که چه چیزی برای دندان درد خوب است؟ آیا درمان های خانگی برای این درد وجود دارد؟ از آنجا که درمان فوری این درد برای شما اهمیت بسیاری دارد، قصد داریم در این نوشته تعدادی از درمان های خانگی آن را برای شما نام ببریم. اما توجه داشته باشید که در اولین فرصت حتما باید به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

دلایل بروز دندان درد

دندان درد می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که عبارت است از:

·         آبسه دندان

·         تحت فشار قرار گرفتن دندان

·         ترک خوردن دندان

·         ساییدن و به هم فشار دادن دندان ها

·         بیماری های لثه

·         پوسیدگی دندان

·         حساس شدن دندان

دندان ها معمولا در اثر قرار گرفتن در معرض سرما تحریک می شوند. بیماری لثه عموما باعث التهاب لثه، تورم و قرمزی آن می شود. این نوع بیماری می تواند باعث ایجاد پریودنت شود که نهایتا منجر به وخیم شدن اوضاع لثه و از بین رفتن استخوان شود. از دست دادن دندان می تواند عواقب بدی مانند ایجاد حفره های پر از باکتری به همراه داشته باشد که این اتفاق ریشه ها را در معرض پلاک و پوسیدگی قرار می دهد.

هنگامی که مینای دندان دچار فرسایش می شود، درون دندان حفره ایجاد می شود و مینای دندان به مرور زمان دچار شکستگی می شود و سوراخ هایی درون دندان ایجاد می شود که نسبت به تماس و دما حساس می شوند. همچنین ایجاد ترک روی دندان باعث ایجاد درد در هنگام جویدن و گاز گرفتن می شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد ساییدن دندان ها به هم است که به آن دندان قروچه نیز می گویند. این اتفاق معمولا در حین خواب اتفاق میافتد. این امر می تواند باعث ایجاد ترک در دندان شود و نهایتا باعث بروز درد دندان و صورت شود.

آبسه نیز نوعی عفونت است که در اثر جمع شدن باکتری در پالپیت دندان ها اتفاق می افتد. محفظه پالپ سعی می کند عفونت را از نوک ریشه تخلیه کند و درنتیجه این اتفاق فرد دچار دندان درد می شود.

دارو های دندان درد خانگی

روش های درمانی خانگی مختلفی وجود دارد که می تواند موجب از بین بردن باکتری ها، مسکن یا ایجاد آرامش در التهاب دندان شود. اما به یاد داشته باشید که حتما به صورت مرتب از نخ دندان استفاده کنید، دندان های خود را مسواک بزنید و از دهانشویه استفاده کنید. البته این نکات نمی توانند درمان قطعی برای عارضه های عفونت دندان و لثه باشند. اما برخی درمان های خانگی که می توانند برای دندان درد شما مفید باشند عبارت است از:

·         استفاده از یخ

·         استفاده از دارو های مسکن بدون نسخه مانند آسپرین، ایبوپروفن، استامینوفن، ادویل، ژل میخک

·         شستن دندان با آب نمک

·         استفاده از خمیر دندان مناسب دندان های حساس

·         استفاده از پیاز و سیر

·         استفاده از برگ های گواوا

·         استفاده از محلول آویشن

استفاده از یخ می تواند به عنوان یک بی حس کننده درد عمل کند. مقداری یخ را در یک حوله بپیچید و آن را روی ناحیه ای که درد می کند بگذارید. کمپرس یخ را هر بار به مدت 15 دقیقه روی محل مورد نظر بگذارید، همچنین می توانید مقداری از یخ را روی دندان خود بگذارید اما به هیچ عنوان آن را فشار ندهید چون ممکن است باعث شکستن دندان شود.

https://simadentclinic.com/home-remedies-toothache/

 

 

  • ۰۱/۱۱/۰۳
  • سیما دانایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی