دندانپزشکی

  • ۰
  • ۰

 

 

هنگامی که پزشک تشخیص می دهد تا دندان های کودکتان به سیم کشی دندان نیاز دارد، به معنای شروع جلسه های ویزیت خواهد بود و صحبت نمودن درباره هزینه های آن است. با در نظر گرفتن طول پروسه درمانی،‌ که در حالت متوسط ۲۰ ماه طول خواهد کشید. طبیعی است که هزینه ارتودنسی برای شما اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد.

در اغلب موارد، اینکار برای سلامت دندان های شما امری ضروری است. نا مرتبی و کجی یا هرنوع ناهنجاری در روند رشد دندان ها سبب میشود تا در مراقبت از دندان های خود و بهداشت آن دچار مشکل شوید. هنگامی که  کشیدن نخ دندان و مسواک زدن به آسانی امکان پذیر نباشد، به مرور موجب پوسیدگی و خراب شدن دندان ها خواهد شد.

در برخی موارد موقعیت بد دندان ها باعث می شود تا این فرسودگی ها و پوسیدیگی ها آسیب بیشتری به دندان ها وارد کند که در قبل از آسیب بیشتر به دندان ها بهتر است تا ارتودنسی دندان ها صورت گیرد. در ادامه با وبسایت تخصصی سیمادنت کلینیک https://simadentclinic.com/   همراه ما باشید تا به بررسی هزینه ارتودنسی بپردازیم.

عوامل تاثیرگذار در ارتودنسی

در حالت کلی هزینه ارتودنسی و سیم کشی دندان دامنه گسترده ای دارد. قطعا این قیمت ها بین دندانپزشک های گوناگون متنوع است و حتی در بیماران مختلفی نیز متفاوت است. از مهم ترین عواملی که در تعیین هزینه ارتودنسی نقش ویژه ای دارند. این موارد عبارتند از:

سن بیمار

اگر پزشک توصیه کرد تا هر چه زودتر دندان های فرزندانتان را سیم کشی کنید، بهتر است تا سریعا برای ارتودنسی اقدام کنید. زیرا ارتودنسی دندان های کودکان راحت تر صورت میگیرند تا اینکه سیمکشی در دندان های فردی بالغ انجام شود. همچنین هزینه ارتودنسی در مناطق مختلف کشور نیز ممکن است تفاوت های عمده داشته باشد. 

 

 

هزینه های ارتودنسی در سال ۱۴۰۱

ارتودنسی متحرک دو فک     24/000/000

ارتودنسی دیمون (به ازای هرفک اضافه می شود)      10/000/000

ارتودنسی ثابت دو فک بدون کشیدن دندان     30/000/000

هدگیر    10/000/000

دستگاه فانکشنال    25/000/000

 

 

شدت مشکلات 

برخی افراد به منظور سیم کسی دندان ها، مانند بزرگسالان بایستی برای بزرگتر شدن فک ها و چینش درست دندان ها از جراحی ارتودنسی استفاده کنند. گاهی اوقات نیز لازم است تا برخی دندان ها کشیده شوند.اینکار سبب میشود تا هزینه های آن را به شدت افزایش می دهد. پس یقینا هزینه های ارتودنسی در کودکان بسیار کمترخواهد بود.

انواع مختلف بریس ها ارتودنسی

عواملی که در هزینه ازتودنسی دندان ها تاثیرگذار است نوع بریس های مورد استفاده در دندان ها است که برای سیمکشی استفاده میشود. از انواع این برینس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بریس های فلزی

این نوع بریس ها از ارزان ترین آن ها هستند که هزینه ارتودنسی را تا حد قابل قبولی کاهش می دهند. هزینه این بریس از نوع سرامیکی آن کمتر است. البته این قیمت ها می تواند به میزان شدت مشکلات و طول دوره آن اشاره داشته باشد.

بریس سرامیکی

این نوع از بریس ها همرنگ دندان بوده و طبیعی به نظر میرسند. هزینه ارتودنسی با استفاده از این بریس ها از نوع فلزی آن بیشتر است. علاوه بر آن، بریس ها سرامیکی که شفاف ترند هزینه بیشتری نیز دارند.

بریس لینگوال

بریس لینگوال با مخفی شدن در پشت دندان ها به صورت سفارشی برای هر فرد ساخته می شود. قیمت بریس ها لینگوال  به دلیل سفارشی بدن، از بریس های قبلی بیشتر است.

بریس نامرئی

ساختار این نوع از بریس ها از پلاستیک نازکی تشکیل شده است که به روش کامپیوتری طراحی و ساخته میشوند. تمیز نمودن و برداشتن آن ها راحت و از دید ظاهری نیز کمتر به چشم می آیند. اما در مقابل این نوع سیم کشی دندان از هزینه ارتودنسی بالایی برخوردار است.

نتیجه گیری

بسیاری از پزشکان بر این باورند که ارتودنسی نامرئی در بزرگسالان، برای صاف نمودن دندان ها کافی است. اما از این باوری غلطی است که در ذهن برخی پزشکان باب شده است. همانطور که اشاره شد، ارتودنسی بزرگسالان با دشواری هایی روبه رو است.

  • ۰۱/۰۵/۰۹
  • سیما دانایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی