دندانپزشکی

  • ۰
  • ۰

 

 

از عوامل مهم برای تصمیم گیری در مورد انجام درمان ارتودنسی توسط  بیماران، هزینه ارتودنسی دندان می باشد. لبخند زیبا یکی از اجزای بسیار مهم از هویت ما را تشکل می دهد. تحقیقات به ما می گوید که افراد در هر سنی که باشند، اگر دندان های سالم و مرتبی داشته باشند در موقعیت های اجتماعی گوناگون، در مقایسه با اشخاصی که از نامنظمی و پوسیدگی دندان رنج می برند، از توجه و احترام بیشتری برخوردارند.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه ارتودنسی دندان

معمولا هزینه ارتودنسی دندان ها را نمی توان به صورت دقیق بیان کرد. زیرا قیمت ارتودنسی بستگی به عوامل متعددی دارد، که برخی از این عوامل تاثیر گذار بر هزینه ارتودنسی دندان به انتخاب شما بستگی دارد و بعضی دیگر از آنها به وضعیت دندان های شما باز می گردد. در ادامه به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم.

ارتودنسی فک بالا و پایین

در صورتی که متخصص ارتودنسی تشخیص بدهد که تنها فک بالا شما به ارتودنسی نیازمند است، هزینه آن چیزی در حدود دو سوم هزینه فک بالا و پایین خواهد بود.

طول دوره درمان

هر چقدر دندان های شما به مراحل پیچیده تر و طولانی تری برای آماده سازی دندان ها احتیاج داشته باشد و به عمل های دندانپزشکی احتیاج داشته باشید، هزینه ارتودنسی دندان شما افزایش خواهد یافت.

متخصص ارتودنسی

هزینه ای که متخصصین ارتودنسی برای یک عمل مشخص می گیرند با هم فرق می کند. به همین خاطر پیشنهاد می شود قبل از اقدام به چند نفر از بهترین متخصص های ارتودنسی مراجعه کنید تا بتوانید برآورد قیمت داشته باشید.

اگر متخصص ارتودنسی با بیمه شما قرارداد داشته باشد و بیمه بخشی از هزینه ارتودنسی دندان شما را پوشش دهد، هزینه ارتودنسی نهایی شما به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. 


 

استفاده از هدگیر

در مواردی معدود، متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد که برای ارتودنسی فک بالا و برگرداندن آن به حالت طبیعی باید از ابزار هدگیر استفاده کنید. این ابزار در موارد حاد استفاده می شود که هزینه ارتودنسی دندان را بالا خواهد برد.

نوع براکت انتخابی

نوع ارتودنسی که انتخاب می کنید، یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت است. معمولا هزینه ارتودنسی ثابت که با براکت های رنگی و معمولی انجام می شود، یک دهم تا یک پنجم هزینه ارتودنسی نامرئی است.

 

اپن بایت بودن

اپن بایت بودن به حالتی گفته می شود که دندان های فک بالا بر روی دندان های فک پایین قرار نمی گیرند، در این حالت دهان شما باز می ماند. در این شرایط ارتودنسی راهکاری مناسب برای شما نخواهد بود و با تشخیص متخصص ارتودنسی جراحی فک به شما پیشنهاد داده می شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد هزینه ارتودنسی و عواملی که بر روی آن موثر است را بررسی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به کلینیک سیمادنت به آدرس (simadentclinic.com) مراجعه کنید.

  • ۰۱/۰۷/۱۱
  • سیما دانایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی